no-img
سایت مقاله

دانلود چارچوب نظری و پژوهش تجربی رضایتمندی تحصیلی (فصل 2) - سایت مقاله


سایت مقاله
مطالب ویژه
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

دانلود چارچوب نظری و پژوهش تجربی رضایتمندی تحصیلی (فصل ۲)
zip
آذر ۱, ۱۳۹۶

دانلود چارچوب نظری و پژوهش تجربی رضایتمندی تحصیلی (فصل ۲)


دانلود چارچوب نظری و پژوهش تجربی رضایتمندی تحصیلی (فصل ۲), خرید چارچوب نظری و پژوهش تجربی رضایتمندی تحصیلی (فصل ۲)

چارچوب نظری و پژوهش تجربی رضایتمندی تحصیلی (فصل ۲),مبانی نظری رضایت مندی تحصیلی,پیشینه عملکرد تحصیلی,پیشینه پژوهش رضایتمندی تحصیلی,پرسشنامه رضایت تحصیلی دانشجویان,تعریف رضایتمندی,تعریف رضایت تحصیلی,رضایتمندی یعنی چه؟,انشا در مورد رضایتمندی,ر
⭐️⭐️⭐️

چارچوب نظری و پژوهش تجربی رضایتمندی تحصیلی (فصل ۲)

چارچوب-نظری-و-پژوهش-تجربی-رضایتمندی-تحصیلی-(فصل-2)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایتمندی تحصیلی(فصل دوم) در ۱۳ صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی
برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و
پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها،
استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری و پیشینه پژوهش:

تعریف رضایتمندی
مفهوم رضايتمندي كه به عنوان تابعي از ميزان كامروايي و ارضاي نيازهاي جسمي و رواني فرد تعريف مي شود (زيمرمن،۲۰۰۳). مفهومي برخاسته از نظريه هاي انگيزش و نيازها در روانشناسي است كه همه زمينه ها و ابعاد زندگي را در بر مي گيرد. اين مفهوم تا مدتها به محيط هاي شغلي معطوف بود، اما به تدريج در حوزه هاي وسيعتري همچون خدمات تجاري،  خدمات رفاهي و بهداشتي و زمينه هاي خانوادگي مطرح شد. با گسترش آموزش در جهان مفهوم رضايتمندي در ابعاد مختلف آموزش نيز مورد توجه قرار گرفته است. تحقيقات گسترده نشان مي دهد كه رضايتمندي دانش آموزان و دانشجويان يكي از متغيرهاي مهم و مؤثر در انگيزش و پيشرفت تحصيلي، رشد مهارتهاي تحصيلي، بهداشت رواني در محيط هاي آموزشي،و دلبستگي به محيط آموزشي است. همچنين، محققان زيادي نشان داده اند كه رضايتمندي به طور پيچيده اي تحت تأثير عوامل متعددي همچون جنسيت، وضعيت قومي و نژادي، خصوصيات فردي و خانوادگي و محيط تحصيلي و روشها ، روند و فضاي آموزشي است(كاريمر  و همكاران،۲۰۰۳). با اين حال، رضايتمندي بسيار وابسته به موقعيت است و همان طور كه بلتيكووا وفاکس (۲۰۰۲) بيان كرده اند، با اينكه در آموزشعالي از رضايتمندي به عنوان شاخصی با اهميت ياد مي شود، هنوز درك مشتركي از ساختار اين مفهوم به دست نيامده است و از اين رو، گرملر و مك كالو(۲۰۰۲) تصريح مي كنند كه تأمين كنندگان رضايتمندي بايد از اين مفهوم در موقعيت خود تعريفي روشن و قابل فهم و شرايطي واضح و عيني در ذهن داشته باشند.
به تعویق انداختن رضامندي ابتدا توسط میشل و همکاران( ۱۹۶۵ ، به نقل از آي دوك و میشل، ۲۰۰۰ ) مطرح گردیده است .بر اساس آزمایش آن ها،کودکا ن در زمینۀ انتخاب پاداش، به دو صورت مختلف عمل می کنند : ۱) دریافت پاداش به صورت فوري اما کوچک و بی ارزش و ۲) دریافت پاداش با تأخیر زمان اما بزرگ و باارزش. آنها در این آزمایش دریافتند که به تأخیر انداختن رضامندي، یعنی توانایی و اراده فرد در به تأخیر انداختن رضایتمندی هاي فوري و کم ارزش در برابر رضایتمندی هاي باتأخیر و باارزش، با سطح هوش، فایق آمدن بر وسوسۀ محرك ها، مسئولیت اجتماعی و پیشرفت کودکان پیش دبستانی رابطه مثبت و معنادار دارد(میشل و همکاران، ۲۰۰۸). به تأخیر انداختن رضامندي، نوعی شایستگی است که به فرد کمک می کند تا به صورت ارادي، پاداشهاي فوري را به منظور بدست آوردن پاداشهایی که به صورت موقت دور هستند به تعویق بیاندازد؛ به عبارت دیگر ، به تأخیر انداختن در دست یابی به مهارت به تأخیر انداختن رضامندي، مانند همه انتخاب هاي رفتاري ما مبتنی بر نظریه شناختی   اجتماعی است و به انتظارات، باورها، اهداف و ارز شهاي فرد بستگی دارد(میشل و همکاران، ۲۰۰۸).
دانش آموزانی که داراي ویژگی تأخیر در رضامندي تحصیلی هستند از راهبردهاي شناختی همچون بسط، سازماندهی و تمرین و راهبردهاي فراشناختی همچون برنامه ریزي، خودنظارتی و خودنظم دهی و به ویژه راهبردهاي مدیریت منابع از جمله تنظیم زمان و محیط مطالعه، تنظیم تلاش، کمک خواستن و یادگیري دو جانبه به طور مناسب و مستمر استفاده می کنند تأخیر در رضامندي تحصیلی، پیش بینی کننده عملکرد تحصیلی، انگیزش، جستجوي کمک، خودکارآمدي و جهت گیري هدفی است .با توجه به اهمیت به تعویق انداختن رضامندي تحصیلی در فرایند یاددهی- یادگیري، نیاز مبرم و حیاتی به ابزار براي ارزیابی و  سنجش تأخیر رضامندي تحصیلی را مطرح می کنند. به گفته بیمبنتی این ابزار باید تأخیر رضامندي تحصیلی را با دقت و با توجه به روشهاي آماري بسنجد. بیمبنتی پیشنهاد می کند که خود-گزارشی احتمالاً بهترین روش است که می تواند توانایی به تأخیر انداختن رضامندي تحصیلی دانش آموزان را نمایان سازد. با این حال، بی مبنتی از نقصهاي این روش غافل نیست و ضمن مطرح کردن مشکلات روش شناختی این نوع ابزار، سوگیري هاي احتمالی افراد را در گزارشهاي خود ذکر می کند(بیمبنتی و همکاران،۲۰۱۱).

پیشینه داخلی و خارجی پژوهش
–    پژوهش سولومون و راث بلوم (۲۰۰۸) نشان می دهد که ترس از شکست در امتحان که یک پاسخ اضطرابی است باعث میشود که سطح اضطراب فرد بالا رود و در نتیجه براي کاهش این اضطراب شخص ممکن است دچار اهمالکاري تحصیلی می شود تا اضطرابش را به تاخیر بیندازد. نتایج پژوهش هاي زیادي نشان می دهد که اضطراب می تواند بر اهمال کاري تحصیلی تأثیرگذار باشد.
–    هوساین و سالتن (۲۰۱۰) در پژوهشی دریافتند که مشکلات زیادي دردانشجویان وجود دارد که مرتبط با اهمال کاري تحصیلی هستند که از جمله آنها میتوان به پیشرفت تحصیلی ضعیف و مشکلات جسمی و روانشناختی، اضطراب، بی نظمی، سردرگمی و عدم مسئولیت پذیري اشاره کرد.
–    همچنین بارکا و ین ( ۲۰۰۷ ) در تحقیقی  به این نتیجه رسیدند که افراد کمالگرا و اهمال کار ویژگی هاي شناختی مشترکی دارند که باعث می شود هر دو بر معیارهاي مطلق و بی عیب و نقص انجام دادن کارها تکیه کنند.
–     ناميان و حسينچاري(۱۳۹۰) در پژوهشی تحت عنوان پيش بيني اهمال كاري تحصيلي بر اساس هستة كنترل و باورهاي مذهبي انجام دادند. در اين راستا، نمونه اي متشكل از ۴۴۷ نفر از دانشجويان دانشگاه شيراز ( ۲۲۵ دختر و۲۲۲ پسر ) به شيوة نمونه گيري هدفمند انتخاب و پرسشنامه هاي اهمال كاري تحصيلي، هستة كنترل و جهت گيري مذهبي را تكميل كردند . در نگاهي كلي، نتايج نشان داد كه نمرة كل اهمال كاري تحصيلي به وسيلة بعد (مؤلفة) اخلاقيات از جهت گيري مذهبي و هستة كنترل دروني به صورت منفي پيش بيني مي شود. همچنين معلوم شد كه هستة كنترل دروني و بعد اخلاقيات از جهت گيري مذهبي پيش بيني كنندة منفيِ دو بعد اهمال كاري در آماده سازي تكليف و اهمال كاري در آماده سازي مقاله هستند . اهمال كاري در آمادگي براي امتحان، توسط هيچ يك از ابعاد جهت گيري مذهبي و هستة كنترل دروني پيش بيني نمي شود . مقايسة دختران و پسران نشان داد كه ميانگين نمرة اهمال كاري در آماده سازي تكاليف و نمرة كل اهمال كاري تحصيلي در پسران بيشتر از دختران است؛ در ساير ابعاد اهمال كاري، تفاوت معني داري بين دو گروه مشاهده نشد.


توضیحات:
پرداخت توسط همه کارتهای عضو شتاب در درگاه بانک پاسارگاد امکان پذیر است.
شما پس از خرید (مبانی نظری و پیشینه نظری پژوهش  رضایتمندی تحصیلی(فصل دوم)) سریعآ لینک دانلود در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید
آن را دانلود کنید.


نکته: شما می توانید هرگونه سوال را با مسئول پژوهش نگین فایل در میان بگذارید
.

دانلود فایل

————————–

در صورتی که در روند خرید و یا دانلود فایلی مشکلی داشتید از طریق تلگرام به صورت ۲۴ ساعته  با شماره ۰۹۲۱۴۰۸۷۳۳۶ در تماس باشید

————————-

فروش لایک اینستاگرام   فروش فالوور اینستاگرام 

 اگر به فکر برند سازی در اینستاگرام هستید یا فروشگاه دارید یا دوست دارید  پست های اینستاگرامتون چندین هزار لایک داشته باشه  از طریق تالگرام سفارش >> 09214087336   در ارتباط باشید

کسب درآمد از اینترنت   سایت آگهی رایگان   افزایش ممبر کانال تلگرام تبلیغ کانال تلگرام
دانلود پیشینه تحقیق پایان نامه  دانلود پرسشنامه   دانلود طرح توجیهی



موضوعات :
مبانی نظری

درباره نویسنده

sitemaghaleh.ir 6754 نوشته در سایت مقاله دارد . مشاهده تمام نوشته های

مطالب مرتبط


دیدگاه ها


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *