no-img
سایت مقاله

مبانی نظری وپیشینه تحقیق طراحی فضای تجاری - سایت مقاله


سایت مقاله
مطالب ویژه
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

مبانی نظری وپیشینه تحقیق طراحی فضای تجاری
zip
آذر ۲, ۱۳۹۶

مبانی نظری وپیشینه تحقیق طراحی فضای تجاری


دانلود مبانی نظری وپیشینه تحقیق طراحی فضای تجاری, خرید مبانی نظری وپیشینه تحقیق طراحی فضای تجاری

مبانی نظری وپیشینه تحقیق طراحی فضای تجاری,پیشینه تحقیق طراحی فضای تجاری,مبانی نظری طراحی فضای تجاری,مبانی نظری,پیشینه تحقیق, طراحی فضای تجاری
⭐️⭐️⭐️

مبانی نظری وپیشینه تحقیق طراحی فضای تجاری

مبانی-نظری-وپیشینه-تحقیق-طراحی-فضای-تجاریمبانی نظری وپیشینه تحقیق طراحی فضای تجاری
 دارای ۷۱ صفحه و با فرمت ورد و قابل ویرایش میباشد

توضیحات: فصل دوم (پیشینه ی پژوهش)
همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو
منبع : دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

محتوای فایل دانلودی ::

طراحی فضای تجاری
تاریخچه مراکز تجاری
۲-۲-۱- فضاهای تجاری اولیه
۲-۲-۲- فضاهای تجاری در یونان باستان
۲-۲-۳- فضاهای تجاری در روم باستان
۲-۲-۴- فضاهای تجاری در قرون وسطا
۲-۲-۵- انقلاب صنعتی
۲-۲-۵-۱- مغازه ها
۲-۲-۵-۲- شکل گیری پاساژهای خرید
۲-۲-۵-۳-فروشگاه ها
۲-۲-۶- قرن بیستم و تحولات در مراکز خرید
۲-۲-۷- الگوهای فرمی قابل طبقه بندی مراکز خرید در قرن بیستم
الف. خوش منظره
ب. مدنی
ج. شهر
د.شهر سبز
۲-۳- آشنایی با بازار ایران
۲-۳-۱- واژه شناسی
۲-۳-۲- پیدایش و پیشینه بازار
۲-۳-۳- ساختار بازار
۲-۳-۴- عناصر شاخص بازار ایرانی
۲-۳-۴-۱-  فضاهای مربوط به انبار داری و نگهداری کالا
 2-3-4-1-1- خان بار یا کالن بار
۲-۳-۴-۲- فضاهای مربوط به کالا های تولیدی
۲-۳-۴-۳- فضاهای مربوط به فعالیتهای تجاری
۲-۳-۴-۴-  فضاهای مربوط به فعالیتهای خدماتی
۲-۳-۴-۵-  فضاهای مربوط به فعالیتهای عمومی
۲-۳-۴-۶- فضاهای ارتباطی
۲-۳-۵- کارکردهای اجتماعی
۲-۳-۶-  عوامل موثر در نحوه استقرار فعالیت ها در بازار
۲-۳-۶-۱- ارزش کالا و امنیت لازم
۲-۳-۶-۲- متجانس بودن فعالیت ها
۲-۳-۶-۳- بازار خطی
۲-۳-۶-۴- بازار متمرکز
۲-۳-۶-۵- پوشش بازار
۲-۳-۷-نمونه های موردی
۲-۳-۷-۱-  بازار قزوین
۲-۳-۷-۱- ۱-سرای سعد السلطنه
۲-۳-۷-۱-۲- سرای وزیر
۲-۳-۷-۱- ۳-سرای حاج رضا
۲-۳-۷-۱- ۴-سرای رضوی
۲-۳-۷-۲- بازار کاشان
۲-۳-۷-۲- ۱- عناصر فرهنگی تاریخی بازار کاشان
۲-۳-۷-۲- ۲- عناصر و فضاهای معماری
۲-۳-۸- جمع بندی
۲-۴- ادراک
۲-۴-۱- تاریخچه ادراک
۲-۴-۱-۱-  علم ادراک از نظر فلاسفه یونان
۲-۴-۱-۲- علم و ادراک از نظر حکمای جدید غرب
مؤثر
۲-۴-۲-۱- نیازها
۲-۴-۲-۲- دفاع ادراکی
۲-۴-۲-۳- انتظار ادراکی
۲-۴-۲-۴- ادراک و تفاوت های فردی
۲-۴-۲-۵- زمینه های اجتماعی
۲-۴-۳- سازمان ها و تشکل ادراکی
۲-۴-۳-۱- سازمان ادراکی
۲-۴-۳-۲- نظریه فیزیولوژیک ادراک
۲-۴-۳-۳- نظریه کنش متقابل ادراک
۲-۴-۳-۴- درک فضایی از دیدگاه روانشناسی بر اساس نظریه گشتالت
۲-۴-۳-۴-۱- اصول روانشناسی گشتالت
الف . قانون مجاورت
ب.قانون مشاهبت
ج. قانون امتداد یا پیوستگی
د. قانون انسداد یا بستگی
۲-۴-۴- پدیده های ادراکی
۲-۴-۴-۱- ادراک فضا، فاصله و عمق
۲-۴-۴-۲- نشانه های ادراک فاصله
۲-۴-۴-۳- ثبات ادراکی
۲-۴-۴-۳-۱- ادراک اندزه
۲-۴-۴-۳-۲- ثبات شکل
۲-۴-۴-۳-۳- ثبات رنگ
۲-۴-۴-۳-۴- ثبات مکان
۲-۴-۵- سیستم های ادراکی در یک انسان کامل
۲-۴-۵-۱- تعادل و جهت یابی
۲-۴-۵-۲- شنوایی
۲-۴-۵-۳- سیستم پوستی
۲-۴-۵-۴- سیستم های بویایی
۲-۴-۴-۵- سیستم بینایی
۲-۴-۶-  جایگاه ادراک در معماری و شهرسازی
۲-۵- حس مکان
۲-۵-۱- حس مکان از منظر روانشناسی محیطی
۲-۵-۲- حس مکان از منظر پدیدار شناسی
۲-۵-۳- شکل گیری تعلق مکانی
۲-۵-۳- صور و مظاهر مختلف حس مکان
۲-۵-۳-۱- هویت مکان یا روح مکان
۲-۵-۳-۲- عملکرد
۲-۵-۳-۳- زمان پایدار
۲-۵-۳-۴- مرگ
۲-۵-۴- نمونه موردی شهر احساسات فرانسه
فهرست منابع
منابع انگلیسی

بخشی از محتوای فایل دانلودی ::
مراکز تجاری قلب شهرهای امروزند. این مجموعه ها کاربریهای بسیار متنوعی همچون تجاری، اداری، ورزشی، تفریحی و غیره را در بر میگیرند و هر روز پیچیده تر و وسیع تر می شوند. مراکز تجاری عموما پذیرای قشر مشخصی از اجتماع هستند و این ویژگی، تبدیل آنها را به پاتوق و محل تجمع و زندگی اجتماعی تقویت می کند. اگرچه در مراکز خرید کاربریها و فروشگاه های متنوعی به چشم می خورند، همزیستی و تمرکز فعالیتهای تجاری موجب می شودضوابط مدون یا قواعد عرفی مشخصی بر این شبه اکوسیستم های کوچک حاکم شود. مراکز تجاری بزرگ و پیچیده ی امروزی که سطح زیربنای آنها گاه از صدهزار متر مربع بیشتر است، سیر تحولی طولانی دارند(نادری ۱۳۸۶).

۲-۲-۱- فضاهای تجاری اولیه

اولین اقدامات عملکردی شناخته شده برای خرید و فروش محصولات، بازارهای سرباز یا غرفه های موقتی بودند الگوی رایج در آنها را چه به لحاظ عملکردی و جه لحاظ کالبدی و رفتاری می توان با بازارهای هفتگی امروزی مقایسه کرد(Guedes,1979:111).

۲-۲-۲- فضاهای تجاری در یونان باستان

به طور کلی در منابه مختلف معماری  آگورای یونانی به عنوان فضای مسقف و محصور دارای دو عملکرد اصلی معرفی شده است؛ عملکرد «اجتماعی-سیاسی» و «محل بازار شهر». حتی در منابعی معادل محل بازار شهر دیده می شود. ارسطو نسبت به عملکرد تجاری آگورا می گوید:’ …که نه مردم در آن حق دادوستد داشته باشند و نه بزرگان  و پیشه وران به آن راه یابند مگر آنکه فرمانروایان ایشان را به آنجا فراخوانند.'(فلامکی۱۳۸۵، ۷۲)

دانلود فایل

————————–

در صورتی که در روند خرید و یا دانلود فایلی مشکلی داشتید از طریق تلگرام به صورت ۲۴ ساعته  با شماره ۰۹۲۱۴۰۸۷۳۳۶ در تماس باشید

————————-

فروش لایک اینستاگرام   فروش فالوور اینستاگرام 

 اگر به فکر برند سازی در اینستاگرام هستید یا فروشگاه دارید یا دوست دارید  پست های اینستاگرامتون چندین هزار لایک داشته باشه  از طریق تلگرام سفارش >> 09214087336   در ارتباط باشید

کسب درآمد از اینترنت   سایت آگهی رایگان   افزایش ممبر کانال تلگرام تبلیغ کانال تلگرام
دانلود پیشینه تحقیق پایان نامه  دانلود پرسشنامه   دانلود طرح توجیهی    سایت مقاله



موضوعات :
مبانی نظری

درباره نویسنده

sitemaghaleh.ir 6754 نوشته در سایت مقاله دارد . مشاهده تمام نوشته های

مطالب مرتبط


دیدگاه ها


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *