no-img
سایت مقاله

پیشینه ومبانی نظری عدالت سازمانی وانواع آن - سایت مقاله


سایت مقاله
مطالب ویژه
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

پیشینه ومبانی نظری عدالت سازمانی وانواع آن
zip
آذر ۲, ۱۳۹۶

پیشینه ومبانی نظری عدالت سازمانی وانواع آن


دانلود پیشینه ومبانی نظری عدالت سازمانی وانواع آن, خرید پیشینه ومبانی نظری عدالت سازمانی وانواع آن

پیشینه ومبانی نظری عدالت سازمانی وانواع آن ,مبانی نظری عدالت سازمانی وانواع آن ,پیشینه نظری عدالت سازمانی وانواع آن ,پیشینه ومبانی نظری, عدالت سازمانی وانواع آن
⭐️⭐️⭐️

پیشینه ومبانی نظری عدالت سازمانی وانواع آن

پیشینه-ومبانی-نظری-عدالت-سازمانی-وانواع-آنفایل پیشینه ومبانی نظری عدالت سازمانی وانواع آن دارای ۶۳ صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری عدالت سازمانی وانواع آن ::
عدالت، پدیده ای اجتماعی است که توجه بسیاری ازمتخصصان روانشناسی اجتماعی و اساتید رفتار سازمانی را به خود جلب کرده است زیرا بسیاری از رفتار ها و نگرش های سازمانی بسیار مهم می توانند به صورت مستقیم به ادراک کارکنان از عدالت مربوط می شود. محققان دریافتند که ادراک کارکنان از عدالت، اثرات گسترده ای روی رفتار کارکنان دارد (حسینی، کریمی،۱۳۹۱، ص۶۹). عدالت به عنوان بنیادی ترین خواسته ی بشر در هر سرزمین و اقلیمی، انگیزه ی جنبش های خرد و کلان متعددی بوده و هست که هر روز در گوشه و کنار دنیا شاهد و ناظر آن هستیم. دانشمندان عرصه های گوناگون علم نیز به واسطه ی همراهی با چنین جنبش هایی به پژوهش و تفحص در عدالت و نمود های آن در محیط های گوناگون، از جمله محیط های کار توجه و علاقه نشان داده اند (گل پرور، واثقی، جوادیان،۱۳۹۰، ص۱۱۶). مسئله عدالت و چگونگی تحقق آن، مسئله ی انسان و زندگانی اوست. به همین جهت نیز، در طول تاریخ بشر مهم ترین جایگاه را در اندیشه ی او داشته؛ هرچند در عمده ی زمان ها و برای بسیاری از انسان ها و جوامع بصورت یک آرمان محض، باقی مانده است. این در حالی است که تحقق عدالت، موجب تحولی عظیم در حیات فردی و اجتماعی انسان خواهد شد (شاه حیدری، کمالیان،۱۳۹۱، ص۱۸۴). عدالت از جمله الزامات هر نوع مشارکت اجتماعی است. استمرار حضور افراد در گروه ها به نحوه ادراک آنان از چگونگی و رعایت انصاف و عدالت بستگی دارد. هر چه اعضای گروه یا سیستم اجتماعی، ادراک عادلانه از رفتار سیستم داشته باشند، تعهد بیشتری برای مشارکت و توسعه آن خواهند داشت. درک عدالت درسازمان، اصل اساسی برای کارکرد مؤثرسازمان ها و رضایت افراد است. بدون درک این عامل در سازمان ها، انگیزش افراد برای مدیران مشکل است. رفتارهای عادلانه، با افراد تعهد آنان را افزایش می دهد و تلاش های داوطلبانه آنان را برای نیل به اهداف دو چندان می کند. در کل عدالت موجب انسجام افراد، و بی عدالتی عاملی برای تفرقه میان افراد است (عباسی، خدایاری،۱۳۹۰ ، صص۸۸ – ۸۷).

۲_۳) عدالت سازمانی

در طی سال های اخیر عدالت سازمانی به عنوان یک زمینه تحقیقاتی عمده پدیدار گشته است. تحقیقات مرتبط با عدالت سازمانی از تاریخچه ای طولانی برخوردارند به نحوی که تا امروز طبقه بندی های متعددی از این مفهوم ارائه شده است. کانون توجه نظریه عدالت سازمانی، چگونگی اداراک افراد از وقایع محیط های کاری است و با توجه به ادارکات کارکنان در سازمان ها و چگونگی قضاوت آنان پیرامون  کنش های رهبران، مورد بررسی قرار می گیرد. عدالت سازمانی، سازه ای ذهنی است بدین معنا که آنچه ممکن است توسط فردی عادلانه ادراک گردد، احتمال دارد توسط فرد دیگری ناعادلانه باشد (امیر خانی، آغاز، ۱۳۹۰، ص ۲۴۶).
عدالت سازمانی ادراک افراد را در خصوص منصفانه بودن برخورد سازمان با کارمندان و واکنش های رفتاری آن ها به چنین ادراکی توصیف می کند. در تحقیقات سازمانی غالبا سه شکل از عدالت سازمانی بررسی می شود. عدالت توزیعی، عدالت رویه ای، عدالت تعاملی یا مراوده ای (امیرکافی، هاشمی نسب، ۱۳۹۲، ص۳۸).
هم اکنون شواهد رو به رشدی وجود دارد مبنی بر اینکه کارکنان با پیشینه های اجتماعی _ فرهنگی مختلف و نظام ارزشی و توقعات مختلف می توانند از نظر نحوه دریافت و واکنش به محیط سازمانی خود متفاوت باشند. عبارت عدالت سازمانی، نقش عدالت را که رابطه مستقیمی با مکان کار دارد را توضیح می دهد. اساسا، عدالت سازمانی در رابطه با نحوه ای است که کارکنان معین می کنند آیا به طور عادلانه ای با آن ها رفتار شده است یا خیر(Arif et al, 2011, p: 83).

دانلود فایل

————————–

در صورتی که در روند خرید و یا دانلود فایلی مشکلی داشتید از طریق تلگرام به صورت ۲۴ ساعته  با شماره ۰۹۲۱۴۰۸۷۳۳۶ در تماس باشید

————————-

فروش لایک اینستاگرام   فروش فالوور اینستاگرام 

 اگر به فکر برند سازی در اینستاگرام هستید یا فروشگاه دارید یا دوست دارید  پست های اینستاگرامتون چندین هزار لایک داشته باشه  از طریق تلگرام سفارش >> 09214087336   در ارتباط باشید

کسب درآمد از اینترنت   سایت آگهی رایگان   افزایش ممبر کانال تلگرام تبلیغ کانال تلگرام
دانلود پیشینه تحقیق پایان نامه  دانلود پرسشنامه   دانلود طرح توجیهی    سایت مقاله



موضوعات :
مبانی نظری

درباره نویسنده

sitemaghaleh.ir 6754 نوشته در سایت مقاله دارد . مشاهده تمام نوشته های

مطالب مرتبط


دیدگاه ها


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *